Qui educa, l’escola o la tribu?
El divendres passat, a l’Orfeó, el professor de la UdG, Pere Soler, i Anna M Font, professora d´educació infantil i exregidora d’Educació a l’Ajuntament d’Olot, moderats pel tècnic d’Educació Josep M Reixach, van debatre sobre el present i el futur de l’educació a la Garrotxa en la segona conferència del cicle 7 perspectives més sobre Olot i La Garrotxa organitzat pel PEHOC.
Els ponents van estar d’acord en l’excel·lència del model educatiu garrotxí. Excepcional és el sistema de repartiment d’alumnes amb necessitats educatives especials entre els diferents centres educatius d’Olot. A més de la qualitat del professionals i dels centres educatius garrotxins van destacar el paper del ric teixit associatiu olotí així com la facilitat d’accedir a un entorn natural ric i cuidat com a factors afavoridors dels bons resultats de l’ensenyament a la comarca.
No va existir el mateix acord sobre la possibilitat de mantenir en un futur els mateixos resultats. La incertesa de la possibilitat de mantenir el mateix nivell d’inversió pública en l’educació i les repercussions de la creixent desigualtat en les famílies més afectades per la llarga crisi econòmica són les amenaces més importants a criteri dels ponents.
A criteri de Pere Soler, el sistema educatiu hauria de fer un esforç per intentar evitar el major fracàs escolar entre els fills de famílies amb escassos recursos econòmics i menys formació dels pares. Segons Anna Font, únicament des de l’escola no es podrà reduir la progressiva clivella social fruit del canvi cultural, social i econòmic dels darrers anys.
La propera conferència del cicle es farà el dia 9 de febrer a l’Orfeó. Narcís Selles parlarà de L’art a Olot té uns trets específics? Sincronies i asincronies de la modernitat artística a Olot